MODERN ASPECTS OF THE PSYCHOPHYSIOLOGICAL ADAPTATION OF FRESHMEN TO HIGHER EDUCATION STUDIES EXEMPLIFIED WITH SITUATION AT PACIFIC STATE MEDICAL UNIVERSITY

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The  objective of the  present paper is to evaluate the  psychophysiological adaptation of freshmen to studying at Pacific  State Medical  University. The  habituation of freshmen to education is the  first and  most important task  of higher school. The  complexity and  specific  features of medical training present special challenges to  psychophysiological adaptation, which  warrant developing a dedicated training program. Its  outcomes were assessed using parameters that reflect the  general state, activity and  mood  as well as stress resistance and  socialization of freshmen and  subjected to statistical treatment. The  training program was  developed to teach techniques and  methods of self-regulation to freshmen thus making them able  to control their emotional and  physical conditions in professionally and  vitally important situations. 

About the authors

V. V. Rosova

Military Training Center of Pacific State Medical University

Author for correspondence.
Email: fake@neicon.ru

Vladivostok

Russian Federation

References

  1. Серый А.В., Яницкий М.С. Динамика смысложизненных ориентаций и интернализации локуса контроля в процессе обучения в вузе // Психолого-педагогические проблемы образования. Кемерово, 1998. 183 с.
  2. Панченко Л.Л. Психофизиологическая адаптация курсантов морских специальностей на начальных этапах профессионального образования: автореф. дис. … канд. биол. наук. Владивосток, 2005. 23 с.
  3. Спицин А.П. Особенности адаптации студентов младших курсов медицинского вуза к учебной деятельности // Гигиена и санитария. 2002. № 1, С. 47–49
  4. Тригорлый С.Н. Психофизиологическая адаптация студентов высших учебных заведений: автореф. дис. … канд. мед. наук. Владивосток, 2006. 24 с.
  5. Огарева Е.И. Адаптация студентов к условиям обучения в вузе в связи с их ценностными ориентациями: автореф. дис. … канд. психол. наук. СПб., 2010. 24 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c)


 


This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies